Μην τσαλακώνεις την καρδιά μου!

Να υποφέρω τον εκφοβισμό δεν σημαίνει ότι είμαι αδύναμος.
Να είμαι ο νταής δεν σημαίνει ότι είμαι δυνατός.

Η ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού  καθώς και το τραγικό περιστατικό με το νεαρό φοιτητή της γαλακτοκομικής σχολής Ιωαννίνων που συνέπεσαν χρονικά, στάθηκαν η αφορμή να μελετήσουμε το συγκεκριμένο φαινόμενο περισσότερο διεξοδικά.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν βλέποντας  σχετικά videos ενώ φάνηκε να επηρεάζονται ιδιαίτερα από το παραμύθι «Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο».  Καθώς το διάβαζα στα παιδιά κράταγα μία μεγάλη κόκκινη καρδιά, που συμβόλιζε την καρδιά της Μόνας της χελώνας και κάθε φορά  που εκφοβίζονταν τσαλάκωνα και λίγο την καρδιά (χωρίς να τους λέω τίποτα). Στο τέλος η καρδιά της Μόνας είχε γίνει μια τσαλακωμένη μπάλα.Την ανοίξαμε και είδαμε ότι τσαλακώθηκε τόσο πολύ που δεν έμοιαζε με την αρχική. Όσο και να προσπαθήσαμε δεν καταφέραμε να την κάνουμε λεία. Οι λέξεις και οι πράξεις την είχαν πληγώσει, είχαν αφήσει τα σημάδια τους.

Πήραμε στη συνέχεια την τσαλακωμένη καρδιά της Μόνας και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα. Τα παιδιά σκέφτηκαν λόγια που μπορεί να πληγώσουν και να τσαλακώσουν την καρδιά ενός παιδιού:

« Δε σε θέλω για παρέα»

«Δε σε αγαπώ»

«Σε σιχαίνομαι»

« Είσαι ανόητος»

«Φύγε από μπροστά μου»

«Δε θέλω να παίξω άλλο μαζί σου. Είσαι άχρηστος »

«Είσαι… να μην πω»

Διαπιστώσαμε τη δύναμη που έχουν οι λέξεις, πόσο μπορούν να μας πληγώσουν. Η βία  προέρχεται και από τις λέξεις και πολλές φορές είναι χειρότερη. Άλλωστε  η λαϊκή σοφία το εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο  : «Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει». Πρέπει να σκεφτόμαστε πολύ πριν μιλήσουμε άσχημα και πληγώσουμε τους άλλους γιατί τα λόγια μένουν και δεν μπορούμε να τα πάρουμε πίσω. Μια «συγνώμη» δε μπορεί να τα σβήσει όλα.

Πάνω στην τσαλακωμένη καρδιά κολλήσαμε κουβέντες που «ίσιωνουν» κάπως μια τσαλακωμένη καρδιά.

«Θα σε αγαπώ ό,τι και αν γίνει»

«Σε θέλω για φίλο μου»

«Όποτε με χρειαστείς εγώ θα είμαι εδώ. Είσαι πολύ χρήσιμος για εμένα»

«Μην το κρατάς μέσα σου»

  «Είμαι μαζί σου»

«Συγνώμη»

«Θα σε υποστηρίζω»

20150403_130539

Τέλος, το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του μικρή καρδούλα και την τσαλάκωσε τόσο όσο ο εκφοβισμός που  έχει, πιθανώς, δεχτεί. Μετά ο καθένας έγραψε πάνω στην καρδούλα του αυτό που θα ήθελε να ακούσει για να νιώσει καλύτερα.

«Συγνώμη για όλα αυτά που έγιναν»

«Σ΄ αγαπώ»

«Θα είμαι πάντα μαζί σου»

«Ήμουν πολύ ανόητη μαζί σου»

20150403_130629

This entry was posted in Β΄ τάξη σχολ. έτος 2014-15. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>