Στην Ευέλικτη Ζώνη ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή… Σαν στόχο μας βάλαμε την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών και την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.
Γι΄ αυτό το λόγο μιλήσαμε για τις κατηγορίες τροφών, τα θρεπτικά συστατικά τους, για το ταξίδι της τροφής, τη Μεσογειακή διατροφή και πυραμίδα. Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια με τις δικές μας καθημερινές συνήθειες διατροφής. Βιώσαμε πρωινό στο σχολείο και μαγειρέψαμε αγαπημένες μας συνταγές.
Πραγματοποιήσαμε επισκέψεις, στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας και σ? έναν σύγχρονο μύλο.
Διαβάσαμε τον « Ωραίο Δαρείο» της Σοφίας Ζαραμπούκα, την «Τροφούπολη» της Σοφίας Κύργιου και τους «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο» της Άννας Βερούλη και του Νίκου Μιχαλόπουλου.
Συμπληρώσαμε πολλά φύλλα εργασίας με αινίγματα , λύσαμε σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, ερμηνεύσαμε παροιμίες, κατασκευάσαμε τα σπιτάκια των ομάδων των τροφών, ζωγραφίσαμε παροιμίες, παίξαμε παιχνίδια, γράψαμε ποιήματα και ένα από αυτά μελοποιήθηκε από την κ. Ειρήνη Ντούση, τη δασκάλα της μουσικής.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τ Ο Π Ο Ι Η Μ Α Μ Α Σ
Πράσινα λαχανικά
ψάρι και πουλερικά,
τρώμε τα παιδιά
και γινόμαστε γερά!
???
Φρούτα και γαλακτοκομικά
τρώμε καθημερινά,
φρέσκους πίνουμε χυμούς
και ανάλατους ξηρούς καρπούς.
???
Όσπρια τρώμε συχνά,
κρέατα πιο αραιά,
γλυκά καμιά φορά
και τα οφέλη είναι πολλά!
???
Τρέφομαι υγιεινά
έχω δυνατή καρδιά,
όμορφο κορμί
και χαρούμενη ψυχή!
Β1,Β2
Ε Π Ι Σ Κ Ε Ψ Η Σ Τ Η Λ Α Ϊ Κ Η Α Γ Ο Ρ Α Τ Η Σ Γ Ε Ι Τ Ο Ν Ι Α Σ Μ Α Σ.
« Ένα πρωί πήγαμε στη λαϊκή, που είναι κοντά στο σχολείο.Είδα πολλούς πάγκους στημένους στα χαλίκια. Είδα και πολλά χρώματα από τα φρούτα και τα λαχανικά.Είχε και καρτέλες με πολλές τιμές: 2?, 3?, 1?.. Αγοράσαμε μήλα πράσινα , μήλα κόκκινα και μανταρίνια. Όταν γυρίσαμε στην τάξη τα καθαρίσαμε και τα φάγαμε όλοι μαζί. Ήταν τέλεια!»
Γ.Κ.
Δ Η Μ Ι Ο Υ Ρ Γ Ι Α Σ Ο Υ Π Λ Α.
ΣΠΙΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ …
Ε Π Ι Σ Κ Ε Ψ Η Σ Τ Ο Ν Μ Υ Λ Ο…
«Ήταν ένα ηλιόλουστο πρωινό. Θα πηγαίναμε επίσκεψη στο Μύλο.
Ήρθαν τα λεωφορεία και μπήκαμε μέσα, δεθήκαμε και ξεκινήσαμε.
Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε ένας ευγενικός κύριος και μας είπε ότι το σιτάρι μπαίνει σε κάτι τεράστια σιλό, που είχε βάρος πεντακόσιους τόνους.
Μπήκαμε μέσα και μας έδειξε ένα μηχάνημα που ξεχώριζε τις πέτρες και τα σκουπιδάκια από το σιτάρι. Μετά μας έδειξε τις τρεις φάσεις για το αλεύρι.
Στο τέλος έπαιρνε τη σακούλα, την έβαζε σε ένα μηχάνημα που έριχνε ακριβώς τρία κιλά αλεύρι και αμέσως τη σακούλα την έραβε το μηχάνημα!Όλα αυτά γίνονταν πολύ γρήγορα!
Λίγο αργότερα μας κέρασε ένα χυμό, σοκολατάκι και μία σακούλα αλεύρι. Μου άρεσε πολύ! Θέλω να ξαναπάω στο Μύλο!»
Γ.Ν.
Μ Α Γ Ε Ι Ρ Ι Κ Η ……
Π Α Ι Χ Ν Ι Δ Ι Α …
A. Παιχνίδι μνήμης
Πρώτο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι.
Δεύτερο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι και μία ντομάτα.
Τρίτο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι, μία ντομάτα και ένα πεπόνι…………… κ.ο.κ.
Β. Υγιεινά-ανθυγιεινά φαγητά
Σχηματίζουμε ένα κύκλο και μέσα κάθεται ένα παιδί. Λέει ένα υγιεινό φαγητό π.χ. σούπα και πετάει την μπάλα σε κάποιο παιδί του κύκλου.Αυτό θα πρέπει να την πιάσει. Όταν όμως το φαγητό είναι ανθυγιεινό, τότε το παιδί του κύκλου δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα, αλλά να σηκώσει τα χέρια ψηλά. Αν δεν τα σηκώσει και πιάσει την μπάλα, τότε χάνει και βγαίνει από τον κύκλο. Νικητής είναι αυτός που μένει τελευταίος.
Γ.Φρουτοσαλάτα
Βάζουμε καρέκλες σε κύκλο. Χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα έχει το όνομα ενός φρούτου. Καθόμαστε στις καρέκλες μπερδεμένοι. Ένας από μας κάθεται στο κέντρο του κύκλου χωρίς καρέκλα. Ο παίκτης που είναι στη μέση φωνάζει ένα από τα φρούτα (π.χ. μήλο). Όσοι είναι μήλα πρέπει να σηκωθούν και να βρουν μια άδεια θέση. Το ίδιο θα κάνει όμως και ο παίκτης που ήταν όρθιος και φώναξε το φρούτο. Αυτός που θα μείνει χωρίς καρέκλα θα φωνάξει το επόμενο φρούτο κ.ο.κ. Αν πει φρουτοσαλάτα, τότε σηκώνονται όλοι και ψάχνουν καινούρια θέση!
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Δώρα Κοσμά, Μαρίνα Μπαλαμάτσια, ΄Ομηρος Χαρίσης, Μαρία Καραγκιόζη, Ειρήνη Ντούση