“Υγιεινή Διατροφή” Β΄ Τάξη

Στην Ευέλικτη Ζώνη ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή…  Σαν στόχο μας  βάλαμε  την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών και  την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

Γι΄ αυτό το λόγο μιλήσαμε για τις κατηγορίες τροφών, τα θρεπτικά συστατικά τους, για το ταξίδι της τροφής, τη Μεσογειακή διατροφή και πυραμίδα.  Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια με τις δικές μας καθημερινές συνήθειες διατροφής. Βιώσαμε πρωινό στο σχολείο και μαγειρέψαμε αγαπημένες μας συνταγές.

Πραγματοποιήσαμε  επισκέψεις,  στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας και σ? έναν σύγχρονο μύλο.  

Διαβάσαμε τον « Ωραίο Δαρείο» της Σοφίας Ζαραμπούκα, την «Τροφούπολη» της Σοφίας Κύργιου και τους «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο» της Άννας Βερούλη και του Νίκου Μιχαλόπουλου.

Συμπληρώσαμε πολλά φύλλα εργασίας με  αινίγματα ,  λύσαμε σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, ερμηνεύσαμε παροιμίες, κατασκευάσαμε τα σπιτάκια των ομάδων των τροφών, ζωγραφίσαμε παροιμίες, παίξαμε παιχνίδια, γράψαμε ποιήματα και ένα από αυτά μελοποιήθηκε από την κ. Ειρήνη Ντούση, τη δασκάλα της μουσικής.

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                                                                              20160915_122649 20160915_122712 20160927_122018 20160927_122024 20160927_122030 20161013_081951 20161013_082201 20161013_082220 20161121_141025 20161121_141037

Τ Ο   Π Ο Ι Η Μ Α  Μ Α Σ

Πράσινα λαχανικά

ψάρι και πουλερικά,

τρώμε τα παιδιά

και γινόμαστε γερά!

???

Φρούτα και γαλακτοκομικά

τρώμε καθημερινά,

φρέσκους πίνουμε χυμούς

και ανάλατους ξηρούς καρπούς.

???

Όσπρια τρώμε συχνά,

κρέατα πιο αραιά,

 γλυκά καμιά φορά

και τα οφέλη είναι πολλά!

???

Τρέφομαι υγιεινά

έχω δυνατή καρδιά,

όμορφο κορμί

και χαρούμενη ψυχή!

                                             Β1,Β2

Ε Π Ι Σ Κ Ε Ψ Η   Σ Τ Η    Λ Α Ϊ Κ Η    Α Γ Ο Ρ Α   Τ Η Σ    Γ Ε Ι Τ Ο Ν Ι Α Σ    Μ Α Σ.

 

20161124_124907 20161124_124950 20161124_125126 20161124_125251 20161124_125429 20161124_125648 20161124_125718 20161124_125733 20161124_125741 20161124_125844 20161124_130017 20161124_130317 20161124_130915 20161124_131236

« Ένα πρωί πήγαμε στη λαϊκή, που είναι κοντά στο σχολείο.Είδα πολλούς πάγκους στημένους στα χαλίκια. Είδα και πολλά χρώματα από τα φρούτα και τα λαχανικά.Είχε και καρτέλες με πολλές τιμές: 2?, 3?, 1?.. Αγοράσαμε μήλα πράσινα , μήλα κόκκινα και μανταρίνια.  Όταν γυρίσαμε στην τάξη τα καθαρίσαμε και τα φάγαμε όλοι μαζί. Ήταν τέλεια!»

                                                                                                                                        Γ.Κ.

 

Δ Η Μ Ι Ο Υ Ρ Γ Ι Α    Σ Ο Υ Π Λ Α.

20161219_131234 20161219_131258

 

20170313_125653 20170313_125705

 

 

 ΣΠΙΤΑΚΙΑ  ΓΙΑ  ΤΙΣ  ΟΜΑΔΕΣ  ΤΡΟΦΙΜΩΝ 

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ   ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ …

 

20170302_133342 20170302_133352 20170302_133406 20170302_133414 20170302_133434 20170317_114349

 

Ε Π Ι Σ Κ Ε Ψ Η  Σ Τ Ο Ν   Μ Υ Λ Ο…

20170223_084218 20170223_084300 20170223_085714  20170223_085731  20170223_092058 20170223_092533 20170223_092557 20170223_092625 20170223_092852 20170223_092910 20170223_093010 20170223_093027 20170223_093123 20170223_093228 20170223_093541 20170223_093634 20170223_093813 20170223_094002 20170223_094020 20170223_094407 20170223_094443 20170223_094500 20170223_094509 ?

«Ήταν ένα ηλιόλουστο πρωινό. Θα πηγαίναμε επίσκεψη στο Μύλο.

Ήρθαν τα λεωφορεία και μπήκαμε μέσα, δεθήκαμε και ξεκινήσαμε.

Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε ένας ευγενικός κύριος και μας είπε ότι το σιτάρι μπαίνει σε κάτι τεράστια σιλό, που είχε βάρος πεντακόσιους τόνους.

Μπήκαμε μέσα και μας έδειξε ένα μηχάνημα που ξεχώριζε τις πέτρες και τα σκουπιδάκια από το σιτάρι. Μετά μας έδειξε τις τρεις φάσεις για το αλεύρι.

Στο τέλος έπαιρνε τη σακούλα, την έβαζε σε ένα μηχάνημα που έριχνε ακριβώς τρία κιλά αλεύρι και αμέσως τη σακούλα την έραβε το μηχάνημα!Όλα αυτά γίνονταν πολύ γρήγορα!

Λίγο αργότερα μας κέρασε ένα χυμό, σοκολατάκι και μία σακούλα αλεύρι. Μου άρεσε πολύ! Θέλω να ξαναπάω στο Μύλο!»

                                                                                                                                     Γ.Ν.

 

Μ Α Γ Ε Ι Ρ Ι Κ Η ……

20170314_103757 20170314_103807 20170314_103856 20170314_103904 20170314_105028 20170314_105517 20170314_105743 20170314_110258

20170314_121746 20170314_121815  20170314_122043 20170314_122114

 

 

Π Α Ι Χ Ν Ι Δ Ι Α …

A. Παιχνίδι μνήμης

Πρώτο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι.

Δεύτερο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι και μία ντομάτα.

Τρίτο παιδί: Πήγα στη λαϊκή και αγόρασα ένα πορτοκάλι, μία ντομάτα και ένα πεπόνι…………… κ.ο.κ.

Β. Υγιεινά-ανθυγιεινά φαγητά

Σχηματίζουμε ένα κύκλο και μέσα κάθεται ένα παιδί. Λέει ένα υγιεινό φαγητό π.χ. σούπα και πετάει την μπάλα σε κάποιο παιδί του κύκλου.Αυτό θα πρέπει να την πιάσει. Όταν όμως το φαγητό είναι ανθυγιεινό, τότε το παιδί του κύκλου δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα, αλλά να σηκώσει τα χέρια ψηλά. Αν δεν τα σηκώσει και πιάσει την μπάλα, τότε χάνει και βγαίνει από τον κύκλο. Νικητής είναι αυτός που μένει τελευταίος.

                                                           Γ.Φρουτοσαλάτα

Βάζουμε καρέκλες σε κύκλο. Χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα έχει το όνομα ενός φρούτου. Καθόμαστε στις καρέκλες μπερδεμένοι. Ένας από μας κάθεται στο κέντρο του κύκλου χωρίς καρέκλα. Ο παίκτης που είναι στη μέση φωνάζει ένα από τα φρούτα (π.χ. μήλο). Όσοι είναι μήλα πρέπει να σηκωθούν και να βρουν μια άδεια θέση. Το ίδιο θα κάνει όμως και ο παίκτης που ήταν όρθιος και φώναξε το φρούτο. Αυτός που θα μείνει χωρίς καρέκλα θα φωνάξει το επόμενο φρούτο κ.ο.κ. Αν πει φρουτοσαλάτα, τότε σηκώνονται όλοι και ψάχνουν καινούρια θέση! 

20170424_12505820170424_125120

20170424_124748      20170424_125828

20170522_125208     20170522_125316

20170522_125340     20170522_125342

 

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Δώρα Κοσμά, Μαρίνα Μπαλαμάτσια, ΄Ομηρος Χαρίσης, Μαρία Καραγκιόζη, Ειρήνη Ντούση