Συμμετοχή σε έρευνα – Εκπαίδευση για τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25, στην διάρκεια των ωρών των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, υλοποιήσαμε με τη Ε’ τάξη (ομάδα ελέγχου) και Στ’ τάξη (Πειραματική ομάδα) του σχολείου μας, εκπαιδευτικό πρόγραμμα αφιερωμένο στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Το πρόγραμμα αποτελούσε μέρος διδακτορικής έρευνας του ΕΚΠΑ με υπεύθυνη την υποψήφια διδακτόρισσα Μυρτώ Κούτρα – Ηλιοπούλου σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων, όπου μετά την εκπαίδευση εκπαιδευτικών σχετικά με τους 17 Στόχους για την Βιώσιμη Ανάπτυξη, συνεχίστηκε η εκπαίδευση στις σχολικές αίθουσες στους/στις μαθητές/τριες. Τα παιδιά ασκήθηκαν στην ενσυναίσθηση, την περιβαλλοντική και κοινωνική τους συνείδηση, την υπευθυνότητα και την ικανότητα συνεργασίας. Σημαντικά ζητήματα, όπως η κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας, η φιλία, η αυτοεκτίμηση, η αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων, η μηδενική φτώχεια, η υγεία, η ισότητα κ.ά., συζητήθηκαν σε κύκλο που σχηματιζόταν κάθε φορά, με τα παιδιά να παίρνουν τη θέση τους με τυχαία σειρά μέσω κλήρωσης. Η διαδικασία αυτή δημιούργησε ένα περιβάλλον ισότητας και σεβασμού, δίνοντας στα παιδιά φωνή και ενεργό ρόλο στη συζήτηση.